מה ההבדל בין גוגל לפייסבוק?
לעתים קרובות כשאנחנו רוצים להתחיל בשיווק אנחנו לא יודעים אם כדאי לנו להתחיל בגוגל או בפייסבוק. לרוב אנשים מתחילים בפייסבוק רק בגלל קלות השימוש לכאורה בפלטפורמה (במציאות הקמת קמפיין בפייסבוק דורשת ידע מסוים) מבלי באמת לנתח את השוק ולהגדיר את הקהלים שלהם. כדי לדעת איך לעבוד, צריך לזכור שני מונחים חשובים בשיווק: משיכה ודחיפה. המשיכה "מושכת" את הלקוח לקראת רכישה כאשר הוא מחפש אותך דרך חיפוש בגוגל כל עוד הלקוח מחפש באופן פעיל את המוצרים או השירותים שלך.
- אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
- פרסום "תשלום לפי קליק", למשל Google Ads (חיפוש וקניות).
- שיווק בדואר (ניוזלטר)
יש רצון לרכישה "מיידית" או ממשית של המוצרים או השירותים שלך כאשר האסטרטגיה השיווקית מבוססת היטב. לגבי הדחיפה, "דחוף" את המוצר או השירות שלך לכיוון הלקוח העתידי שלך, כדי לטעון את עצמך. לאחר מכן נהיה בקמפיינים של:
- פרסום במדיה חברתית "עלות לכל הופעה", למשל. : Google Ads (תצוגה ויוטיוב), מודעות פייסבוק, מודעות אינסטגרם…
- שיווק תוכן וקמפיינים ברשתות חברתיות.
מדובר בעיקר בפיתוח רצון להתחייב לרכישת מוצר או שירות. כדי ליצור מעורבות שהיא המטרה הסופית של הקמפיינים שלך חשוב לפתח מודעות. יש טעות שחוזרת על עצמה בכל פעם שאני מבקר לקוחות. זאת על מנת להשיק קמפיין המרה ישירות בפייסבוק. אף אחד לא קונה מוצר שהוא לא מחפש באופן פעיל מבלי להכיר אותך. זו הסיבה שחשוב ליצור קהל, בטוח שבטווח הקצר התוצאות יהיו חלשות אך לאחר 2-3 חודשים תעשו הבדל בין אם מדובר ברכישת המוצרים או השירותים שלכם. כמו כן להקים רק קמפיינים בגוגל מבלי לנסות לפתח את הקהל שלו דרך ערוצים אחרים.
אז פייסבוק או גוגל?
אנחנו מדברים בעיקר על שיווק היברידי שמורכב משילוב של השניים יחד. ישנן דרכים שונות לעשות זאת בהתאם לתקציב, למוצר ולקהל המוגדר.
איננו יכולים להסתמך רק על אסטרטגיית משיכה או רק על אסטרטגיית דחיפה. השאלה שעולה לא פעם היא מה יותר יעיל, פייסבוק או גוגל. שני הסטים למרות שיש לי יותר עניין ויעילות בגוגל (שותף מוסמך של גוגל). לאחר מכן, לניהול תקציב, אין כלל, הכל תלוי בעלויות לקליק ובתחום פעילות.