fbpx

מהו משפך שיווקי?

אז מהו משפך שיווקי. מכונה באנגלית “Funnel”, והוא כלי שיווקי שנועד לאפשר לך להבין טוב יותר את מסע הקנייה של הלקוחות שלך. במילים אחרות, המשפך משרטט את המסע שעובר הלקוח מרגע שנודע לו על הצורך לרכוש מוצר או שירות, ועד לביצוע הרכישה בעסק שלך.

למה זה כל כך חשוב ?

המשפך שיווקי הוא כלי חיוני כדי למשוך מספר מקסימלי של לקוחות.

מטרת המשפך היא לנתח את הנתיב והשלבים השונים המבוצעים על ידי הלקוח. ולהבין אותם לעומק ולעשות בהם שימוש לצורך קידום מטרות העסק המסחריות.וניתוב הלקוחות באמצעות יצירת משפכים או שימוש במשפכים קיימים, לצורך ביצוע רכישות בעסק שלך.

שימוש נכון במשפך, יאפשר לך להבין באופן יותר יעיל את הרלוונטיות של הקמפיינים שלך והאפקטיביות שלהם.

ניתוח נכון ויעיל של הנתיב בו עוברים הלקוחות שלך, יאפשר לך לייעל את שיעור ההמרה של הלידים שלך. באופן זה, ניתן גם יהיה לאתר את המסר השיווקי או הכלי השיווקי שהייתה לו השפעה רבה יותר על השלמת הרכישה של הלקוח, ובכך לנהל את תקציב הקמפיינים העתידי באופן מניב יותר.

מהם שלבי המשפך ?

בהתאם למיקום הלקוחות שלך במשפך, התוכן השיווקי יהיה שונה במטרה להביא את הלקוח לסיים את תהליך הרכישה.

קיימים מספר שלבים להשלמת רכישה:

תמונה של משפך

•ראש משפך (TOFU) Top of the funnel

זהו השלב הראשון המוצג כחלק העליון של המשפך. הלקוח מודע לצורך במוצר או השירות על בסיס המידע שהוצג לו (כגון מאמר, פוסט או כתבה). זהו שלב הגילוי. בשלב זה הלקוח לומד באופן כללי על המוצר או השירות שלך, והצורך שלו בו.  

•אמצע משפך (MOFU) Middle of the funnel

הלקוח הבין את הבעיה שלו ומתחיל לעשות מחקר פעיל על המוצר המדובר. אנחנו בשלב של התחשבות. הלקוח יצור קשר עם החברות או הספקים שהוא רואה כמי שיכולות לפתור את הבעיה, או לענות לצורך שלו.

בשלב זה, השימוש בתוכן יהיה באמצעות דפי נחיתה ( לקרוא איך בונים דף נחיתה ), תבנית או וובינר. כדי למצות באופן יעיל את השלב הזה, תצטרך להבדיל את עצמך מול החברות המתחרות ולהדגיש את היתרונות שלך.

•(BOFU). תחתית המשפך Bottom of the funnel

הצעד החשוב ביותר הוא ההחלטה. הלקוח קרוב לבצע את הרכישה שלו, הוא כרגע מודע למספר חברות שיכולות לפתור את הבעיה שלו. הוא יוצר איתן קשר כדי לבחור את החברה שתתאים לו ביותר. על מנת לעבור את השלב החשוב הזה, ולנתב את הלקוח ממנו אל המוצר או השירות שלך, תצטרך את חוות דעתם של לקוחות אחרים, או לערוך תיאום ציפיות ללא עלות עם הלקוח(שלב לקמפיין רימרקטינג).

•נאמנות

הצלחת! מכרת את המוצר שלך. אבל הדרך לא מסתיימת כאן. לקוח מרוצה יוכל לשתף את החוויה שלו במוצרים ובשירותים שלך, באופן שיקל על קידום העסק שלך. בעתיד, תוכל לשחזר את ההצלחה של המכירה ללקוח מסוים כאשר תציע לו מוצרים, שירותים או אירועים חדשים של החברה שלך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin

מחפש הצעת מחיר, יעוץ או לתאם פגישה?

Rate this post

בדיקה seo חינם