כפי שהמוניטין של אדם הוא אחד מהדברים החשובים ביותר שיש לו, הדבר נכון גם לגבי עסקים, ואולי אף באופן מובהק יותר. המוניטין של העסק יקבע, במידה רבה, את היכולת שלו להצליח, וישפיע באופן מהותי על היכולת לגייס לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים.
בעולם השיווק הדיגיטלי, כאשר מדברים על ניהול מוניטין, מתכוונים לכמות המידע החיובי שיש על העסק שלכם, לעומת המידע השלילי שיש עליו, במידה ויש כזה. מידע שלילי יכול להיות כתבת ביקורת קטלנית, פוסטים ביקורתיים ברשתות החברתיות וכו’. במסגרת ניהול המוניטין, אנו שואפים להעלים או לצמצם את החשיפה של המידע השלילי. לעומת זאת, המלצות אוהדות וסיקורים חיוביים נחשבים כמידע שאנו שואפים להבליט ולהדגיש, ולייצר כך מוניטין חיובי שיכול לקדם הצלחה עסקית.